ساحل نشینان خلیج فارس
بندررستمی

موج شکن صیادی یا پارکینگ شناورهای تجاری

اسکله صیادی بندررستمی دارای دو حوضچه می باشد که حوضچه جدید بعلت شرایط ورودی اسکله موقع وزش باد از سمت جنوب غربی (باد قوسی) محل مناسبی برای پارکینگ شناورهای صیادی نمی باشد و شناورها به حوضچه ی قدیمی نقل و مکان می کنند ولی جایی برای پارکینگ پیدا نمیکنند زیرا حوضچه ی قدیمی تبدیل شده به توقف گاه شناورهای تجاری که باعث اعتراض مالکین شناورهای صیادی شده  در این بین تعاوتی صیادی مکاتباتی با پست کنترل بنادر همجوار داشته تا از خروج آنها به اسکله جهت پارکینگ جلوگیری شود ولی پست کنترل اهمیتی به این موضوع نداده و شیلات  هم که فقط تو فکر دریافت عوارض بندری از این شناورها می باشد در این زمینه هیچ عکس العملی نشان نمی دهد .وجود این شناورها علاوه بر ایجاد ترافیک ،خساراتی هم به موج شکن وارد کرده اند  از جمله از بین بردن قسمتی از پهلوگیری قایق های صیادی در این خصوص صیادان از مسئولین شیلات و پست کنترل خواستار رفع این مشکل هستند.

 

 

تصاویری از عزاداری جوانان بندررستمی

تصاویر را در ادامه مطلب ببینید



ادامه مطلب ...

این تصاویر مربوط به آقای حیدر درویشی فرهنگی بازنشسته میباشد که در سال تحصیلی55/54 در دبستان روستای چیتی شهر لالی مسجد سلیمان بعنوان نیروی سپاه دانش مشغول به تدریس بوده است. در عکس های زیر دانش آموزان پایه اول تا چهارم این دبستان را مشاهده می کنید که آقای درویشی تقدیم کرده به :آقایان( جمشید بختیاروند - خسرو نوروزی - نجف  عجمی) و خانم ها(نسرین علادی- شهناز علادی - سنگین ماه علادی - ماه بیگم علادی - هما محمدی - کوکب عجمی)

بقيه عكس ها در ادامه مطلب


 



ادامه مطلب ...

مسابقه شنا در تاریخ 17/04/1392 رأس ساعت 10 صبح بین جوانان بندررستمی به مساقت 200 متر در اسکله صیادی بندررستمی برگزار شد و در پایان به افراد برتر جوایزی اهدا شد.

 

نفرات برگزیده:

مقام اول:وحید درویشی

مقام دوم:علی درویشی فرزند موسی

مقام سوم:جعفر درویشی

مقام چهارم:هادی بخشیان

مقام پنجم:آریا رستمی

در ضمن مسئولین برگزار کننده تصمیم دارند بعد از ماه مبارک رمضان به مناسبت هفته دفاع مقدس مسابقه  ی دیگری برگزار کنند عزیزانی که تمایل به شرکت در این مسابقات دارند  میتوانند به این ایمیل:milad_rostami94@yahoo.com پیام داده و اسم خود را اعلام کنند یا با شماره:09173762168 تماس حاصل نمایند.

مسئول برگزار کننده:میلاد رستمی

بقیه عکس ها در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...

ماهي مركب يكي از ماهيان بي مهره خليج فارس مي باشد كه هر ساله صد ها تن از اين ماهي ارزشمند توسط صيادان صيد و بعد از عمل آوري در شركت هاي فرآوري بصورت كامل يا فيله شده به كشورهاي دور يا نزديك صادر مي شود . در استان بوشهر فصل صيد اين ماهي از بهمن ماه هر سال شروع و تا ارديبهشت ماه سال بعد ادامه دارد و به عنوان يكي از محصولات غير نفتي علاوه بر اشتغال زايي ، فرآوري و صادرات آن باعث ارز آوري مي شود .

به آن در زبان محلی:خسّاک یا نقلو نیز میگویند.

در بندررستمی نیز صیادان با استفاده از گرگور یا قلاب آن را صید میکنند.یکی از روش های جالب آن قرار دادن یک ماهی مرکب ماده در گرگور است که باعث جذب نوع نر آن میشود یا ماهی مرکب ماده را با نخ بسته و در آب شناور می کنند تا جنس نر به نزدیک آن بیاید سپس با قلاب آن را صید میکنند.

در مواقع مواجه شدن با خطر از خود مرکب پخش میکند تا بتواند از دست دشمن فرار کند.

بقیه عکس ها در ادامه مطلب

 



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 29 تير 1388برچسب:, :: 22:25 :: نويسنده : عبدالکریم مانعی

آلبوم عکسهای جدید موج شکن بندررستمی

در ادامه مطلب..........




ادامه مطلب ...

این عکس ها توسط دوستان فرستاده شده و به نام خود آنها ثبت میشه ونام فرستنده بالای عکس ها زده شده است. عکسها زنده کننده یاد عزیزان ،مرحوم زائر حسین قاسمی،مسلم زایرمحمدی ،حسین رستمی ورضا عابدزاده  میباشد،یادشان گرامی باد. امیدوارم که مورد پسند شما باشد.

این عکس مربوط به دهه 50 میباشد

در تصویر بالا نفر پنجم ایستاده از راست محمد جوانی میباشد که اشتباهی غلام جوانی نوشته شده است.

 

عکسها و توضیحات را درادامه مطلب مشاهده کنید.



ادامه مطلب ...
شنبه 24 تير 1391برچسب:, :: 21:48 :: نويسنده : عبدالکریم مانعی

گیرنده عکس:سحر نظری

اشاره دارد به زمین ورزشی قدیمی رستمی که به نام ورزشگاه شهید خارگی معروف بود و الان چند سالی است که جای خود را به مدرسه راهنمایی شبانه روزی داده است .

فرستنده:رسول عمویی

 عکس های جالب و به یاد ماندنی از تیم ها و بازیکنان بندررستمی در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...
صفحه قبل 1 صفحه بعد


خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 19
بازدید ماه : 470
بازدید کل : 6678
تعداد مطالب : 88
تعداد نظرات : 409
تعداد آنلاین : 1



درگه (مرجعی جامع برای شناخت بخش ساحلی شهرستان تنگستان)

مشاهده جدول کامل ليگ برتر ايران
لینک دانلود