ساحل نشینان خلیج فارس
بندررستمی

موج شکن صیادی یا پارکینگ شناورهای تجاری

اسکله صیادی بندررستمی دارای دو حوضچه می باشد که حوضچه جدید بعلت شرایط ورودی اسکله موقع وزش باد از سمت جنوب غربی (باد قوسی) محل مناسبی برای پارکینگ شناورهای صیادی نمی باشد و شناورها به حوضچه ی قدیمی نقل و مکان می کنند ولی جایی برای پارکینگ پیدا نمیکنند زیرا حوضچه ی قدیمی تبدیل شده به توقف گاه شناورهای تجاری که باعث اعتراض مالکین شناورهای صیادی شده  در این بین تعاوتی صیادی مکاتباتی با پست کنترل بنادر همجوار داشته تا از خروج آنها به اسکله جهت پارکینگ جلوگیری شود ولی پست کنترل اهمیتی به این موضوع نداده و شیلات  هم که فقط تو فکر دریافت عوارض بندری از این شناورها می باشد در این زمینه هیچ عکس العملی نشان نمی دهد .وجود این شناورها علاوه بر ایجاد ترافیک ،خساراتی هم به موج شکن وارد کرده اند  از جمله از بین بردن قسمتی از پهلوگیری قایق های صیادی در این خصوص صیادان از مسئولین شیلات و پست کنترل خواستار رفع این مشکل هستند.

 

 

تصاویری از عزاداری جوانان بندررستمی

تصاویر را در ادامه مطلب ببینید



ادامه مطلب ...

 

 

صیادان بندررستمی از صید امروز جا ماندن

 

 

روز جمعه مورخ 28/09/1393 صیادان بندررستمی اجازه خروج نگرفتند و از روزی امروز دریا محروم شدند. بنا به دلایلی دریابانی مستقر در بندررستمی اجازه خروج به شناورهای صیادی را صادر نکردند ولی در بنادر دیگر، شناوران بدون هیچ مشکلی به صید امروز رفتند همین مسئله باعث نارضایتی صیادان زحمتکش بندررستمی شد .دلایل آنها مشکلات کارت های ملوانان و استفاده از تور رهای رکسی(کف) بود.

 

 

یکی از صیادن گفت: که در تمام بنادر صیادی منطقه ملوانانی از بلوچ و پاکستان وجود دارند که فاقد کارت ملوانی هستند و هیچ گونه برخوردی با آنها نمیشه ولی وقتی نوبت رستمی میشه از یک طرف حراست شیلات و از طرف دیگر دریابانی مشکلاتی برای ما بوجود می آورند.

 

 

یکی دیگر از صیادان نیز اعتقاد داشت که شبانه شناورهای زیادی به صید ترال مشغول هستند و حراست شیلات هیچ گونه نظارتی بر آنها ندارد, ما وقتی دریا هستیم با نورافکن در یا را میپیماییم که این شناورها که به صید ترال مشغولن باعث خسارت به ما نشند  چون تورهای ما را از بین میبرند ولی شیلات هیچ گونه عکس العملی در مورد این شناوران انجام نمیده.

 

 

بعضی از صیادان معتقدند که قانونی در دریا وجود ندارد .

 

 

در پی این مسئله شناوران اعتصاب کرده و امروز به دریا نرفتند و قرار بر این است که دیداری با نماینده محترم مردم تنگستان و دشتی جناب آقای پورفاطمی داشته باشند تا بتوانند این مشکل را برطرف کنند.

 

 

 

شنبه 15 شهريور 1388برچسب:, :: 1:21 :: نويسنده : عبدالکریم مانعی

 صیادان بندررستمی در فصل صید میگو سال 93 با 35 شناور و 16 قایق صیادی فصل صید میگو را در تاریخ 11 مردادماه آغاز و در 13 شهریور به پایان رساندند . صید میگو امسال نسبت به سال قبل در بندررستمی 35 درصد کاهش داشته در حالی که آمار فصل صید در سال قبل نزدیک به 130تن بوده امسال این مقدار به 85 تن رسید.

 

صیادان عزیز خسته نباشید مروات همه سال باشه.

دو شنبه 13 مرداد 1398برچسب:میگو- قلیه- بندررستمی- دمپختک, :: 10:49 :: نويسنده : عبدالکریم مانعی

 

میگو گونه‌ای از سخت پوستان آبزی است که در بیشتر آبهای جهان اعم از آب شورو آب شیرینیافت می‌شود . میگو یک منبع غذایی برای موجودات دریایی است . میگوها کف زی هستند ومی توانند رو به عقب شنا کنند .آنها مقاومت بالایی در برابر مواد سمی در منـاطق آلـوده دارند . میگو به صورت گسترده‌ای تـوسط انسان‌هابه عنوان مـاده غـذایی استفـاده می‌شود . همـانند سایر خوراک‌های دریایی میگو سرشار از کلسیم، ید، و پروتئین است . همچنین میگو دارای (۱۲۲ تا ۲۵۱)میلی گرم کلسترول  بسته به روش آمـاده سازی  می‌باشد . مصرف میگو به علت اثر بر روی سیستم گردش خون انسان سالم ارزیابی می‌شود.

 

در قدیم که وسایل سرد کننده نبود میگو را در آب نمک پخت میکردن و به مدت دو الی سه روز در آفتاب نگه میداشتن تا خوب خشک شده و برای طول سال قابل استفاده بود.

موارد استفاده خشک کرده ی میگو: آن را پودر میکردن و برای شام یا ناشتایی استفاده میکردن یا خیس میکردن و از آن دمپختک،بن پاتیل(تو دل برنج گذاشتن) یا قلیه درست میکردن.

 

برگزاری مسابقات رمضان 93 در پرده ای از ابهام (بصورت طنز)
به علت نبودن زمین ورزشی مناسب در بندررستمی برگزاری مسابقات رمضان 93 در پرده ای از ابهام قرار گرفته واز این جریان مقامات ورزشی شلیدو فرصتی مناسب برای گرفتن میزبانی این دوره بدست آورده اند و با هزینه ای بالغ بر 20 میلیون اودلار تصمیم به ساخت مکان ورزشی جهت برگزاری این مسابقات کرده اند. از آنجا که مسئولین ورزشی بندررستمی نمی خواهند که میزبانی را از دست دهند و آن را به رقیب خود واگذار کنند دست به کار شدند تصمیم به ساخت زمین ورزشی گرفته اند و حتی شایع شده که به مسئولین فیسا نیز رشوه داده اند که این بازیها در شلیدو برگزار نشود.اگر این ادعا ثابت بشه برگزاری این مسابقات در شلیدو قوت خواهد گرفت. از آنطرف تیم های فوتسال شلیدو بیانیه صادر کردند که در صورت برگزاری این مسابقات در شلیدو دست تیم های رستمی را از گرفتن کاپ قهرمانی کوتاه خواهند کرد.

 

 

نام بین المللی: scomberomorus
نام انگلیسی: warrow- barered Spanish mackerel
خلیج فارس: shir – mahi
بزرگترین سایز صید شده: 220 سانتیمتر
مــاهی شیر یکی از پـرطـرفـدارترین مـاهیــان صیدشده در
خلیج فــارس و دریـای عمـان میبـاشد. در آب شـور زندگی
میکند و دارای اسکلت استخـوانی میبــاشد و گــوشت آن
خیلی لـذیـذ است.صیــادان بنـدررستمی در فصــول پــاییز،
زمستـان و بهار به صید آن مشغول هستند.
در قــدیم کــه وســایـل ســردکننده نبود،آن را در آب شــور
میگذاشتند یا بعد از تخلیه مـواد اضافی،شکم آن را از نمک
پر میکردند و شبـانه بـه دیوار یـا جـایی آویـزان میکردند ودر
روز آن را درسایه میگذاشتندکه تا 7 روز گوشت آن تازه بود
و میتوانستند از آن استفاده کنند.قلیه ماهی آن دراستان
بوشهرخیلی طرفدار داره.
 
 

 

 

کانال های صدای وسیمای ایران بعد از قطع شدن توسط شرکت یوتل ست بر روی ماهواره هاتبرد،اینک با فرکانس  جدید دوباره با  سيستم hdبر روی این ماهواره درحال فعالیت هست. فقي بر وري گيرنده هاي داراي سيستم HD قابل دريافت هست.
 
جام جم 1 - تماشا- خبر - سلامت -   شما - پرز تي وي - العالم - آي فيلم - كوثر - سحر 1 و2
فركانس:11473
سمپل رايت:29900
 اي اف سي:3.4
 

 

محرم 92  در بندررستمی به روایت تصویر

بقیه عکس ها را در ادامه مطلب ببینید



ادامه مطلب ...

این تصاویر مربوط به آقای حیدر درویشی فرهنگی بازنشسته میباشد که در سال تحصیلی55/54 در دبستان روستای چیتی شهر لالی مسجد سلیمان بعنوان نیروی سپاه دانش مشغول به تدریس بوده است. در عکس های زیر دانش آموزان پایه اول تا چهارم این دبستان را مشاهده می کنید که آقای درویشی تقدیم کرده به :آقایان( جمشید بختیاروند - خسرو نوروزی - نجف  عجمی) و خانم ها(نسرین علادی- شهناز علادی - سنگین ماه علادی - ماه بیگم علادی - هما محمدی - کوکب عجمی)

بقيه عكس ها در ادامه مطلب


 



ادامه مطلب ...

این شعر در تاریخ 13/07/1392 توسط خودم نوشته شده است.
 

دِرْ گَهْ شیالشی هاین        رنگش مِثِ خَهْکاین
از این باد شمالن
   ساحل دگرگون هاین          موجاش مث تُل هاین
از این باد شمالن
صداش غرشِّ شیرن          به روش کِفِ سفیدن
از این باد شمالن
لنجا پاشون بند هاین           جاشوها ویلون هاین
از این باد شمالن
سرما دوباره اندن      گرما فراری هاین
از این باد شمالن

مسابقه شنا در تاریخ 17/04/1392 رأس ساعت 10 صبح بین جوانان بندررستمی به مساقت 200 متر در اسکله صیادی بندررستمی برگزار شد و در پایان به افراد برتر جوایزی اهدا شد.

 

نفرات برگزیده:

مقام اول:وحید درویشی

مقام دوم:علی درویشی فرزند موسی

مقام سوم:جعفر درویشی

مقام چهارم:هادی بخشیان

مقام پنجم:آریا رستمی

در ضمن مسئولین برگزار کننده تصمیم دارند بعد از ماه مبارک رمضان به مناسبت هفته دفاع مقدس مسابقه  ی دیگری برگزار کنند عزیزانی که تمایل به شرکت در این مسابقات دارند  میتوانند به این ایمیل:milad_rostami94@yahoo.com پیام داده و اسم خود را اعلام کنند یا با شماره:09173762168 تماس حاصل نمایند.

مسئول برگزار کننده:میلاد رستمی

بقیه عکس ها در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...

 صیادان زحمتکش بندررستمی بوسیله 7قایق صیادی از 9مرداده ماه و 37 شناور صیادی از تاریخ 11مرداد ماه صید میگو خود را آغاز کردند،امسال ،سال خوب و پرباری برای این عزیزان بود و توانستند تا پایان فصل میگو حدود 135 تن میگو صید کنند.

انشاءالله که مروات همه سالشون باشه .

 

ماهي مركب يكي از ماهيان بي مهره خليج فارس مي باشد كه هر ساله صد ها تن از اين ماهي ارزشمند توسط صيادان صيد و بعد از عمل آوري در شركت هاي فرآوري بصورت كامل يا فيله شده به كشورهاي دور يا نزديك صادر مي شود . در استان بوشهر فصل صيد اين ماهي از بهمن ماه هر سال شروع و تا ارديبهشت ماه سال بعد ادامه دارد و به عنوان يكي از محصولات غير نفتي علاوه بر اشتغال زايي ، فرآوري و صادرات آن باعث ارز آوري مي شود .

به آن در زبان محلی:خسّاک یا نقلو نیز میگویند.

در بندررستمی نیز صیادان با استفاده از گرگور یا قلاب آن را صید میکنند.یکی از روش های جالب آن قرار دادن یک ماهی مرکب ماده در گرگور است که باعث جذب نوع نر آن میشود یا ماهی مرکب ماده را با نخ بسته و در آب شناور می کنند تا جنس نر به نزدیک آن بیاید سپس با قلاب آن را صید میکنند.

در مواقع مواجه شدن با خطر از خود مرکب پخش میکند تا بتواند از دست دشمن فرار کند.

بقیه عکس ها در ادامه مطلب

 



ادامه مطلب ...
ای پدید آورنده ی قلبها
دوستان من ارمغانی از رحمت بیکران تو اند؛
خرسندشان دار به تندرستی
 سال نو مبارک.
پیامک های سال جدید در ادامه مطلب ببینید.

 



ادامه مطلب ...

اولین جشنواره مسابقات فرهنگی،تفریحی، ورزشی دانش آموزان ابتدایی و راهنمایی با مدیریت آقای حسین رستمی و همکاری دهیاری و صیادان روستا و به یاد دانش آموز بیژن رستمی در بندرر رستمی با حضور چند تیم از روستاهای مختلف از روز جمعه مورخ 26/12/1391 شروع شد.این مسابقات در رشته های قرائت قرآن و در زمینه ورزشی در رشته های فوتبال ساحلی،پرش ارتفاع،پرش طول ،دو صدمتر و طناب کشی در ساحل زیبای بندررستمی برگزار می شود.  در اولین روز این مسابقات که با تلاوت آیاتی از قرآن مجید و سرود جمهوری اسلامی ایران و گزارش گری آقای علی درویشی شروع شد تیم کلاس ششم ابتدای دبستان بنجو با برتری امتیازی 50 بر 40 تیم کلاس ششم ابتدایی محمد عامری را مغلوب کرد.

نتایج مسابقات:

27/12/91: پنجم رستمی(شهید خارگی) 15  = پنج سالم آباد (شهید سلیمی)65

28/12/91: ششم رستمی(شهید شجاعی) 50 = ششم کری(خلیج) 40

29/12/91:سوم رستمی(شهید فرهمند) 55 = سوم سالم آباد(شهید لطیفی) 30

30/12/91: ششم بنجو    75     =ششم کری(خلیج) 25

1/1/92 :پنجم سالم آباد(شهید سلیمی)70 =  پنجم رستمی( شهید خارگی) 30

2/1/92:ششم رستمی  90    =  ششم محمد عامری    5

در این دوره مسابقات کشتی نیز برگزار شد

بقیه عکس ها در ادامه مطلب ببینید



ادامه مطلب ...

 

زندگی عجیب یک مرد در روستای دژگاه شهرستان فیروز آباد فارس
این مرد که از سن 17 سالگی در یک سوراخ زندگی کرده بود الان در سن 70سالگی بر میبرد. هرچند سالهای زیادی در این مکان جدید زندگی خود را سپری کرده است ولی دوستان دوران جوانی خود را همه به یادش هست و این حکایت از هوش زیاد وی دارد. بازدید کننده های زیادی دارد. اطلاعات زیادی از اوضاع کشور دارد.
از حمام کردن بیزار است.دوبار که او را حمام دادند بیمار شد. حیوانات گزنده مثل مار و عقرب اگر او را نیش بزنند خود حیوانات از بین می روند. اگه مردم  غذا بهش بدهند وی آنها را توی یک حلب میگذارد تا خوب فاسد شود بعد آنها را میخورد. نوشابه خانواده نیز تو حلب میریزد بعد نوش میکند.
در زمستان وقتی باد شمال است یک لاستیک آتیش میزنه سپس روبروی دود آن می نشیند تا خوب سیاه شود.
پیپ او  یک زانوی فلزی شماره2 می باشد که مدفوع الاغ را در آن آتش میزند و دود میکند.
گزارش و عکس ها از آقای مؤذنی

عکس ها در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...

این حسین کیست که عالم همه دیوانه ی اوست

 فرارسیدن اربعین حسینی بر تمامی شیعیان جهان تسلیت باد.

زیاد کربلا دلها غمین است     دلا خون گریه کن چون اربعین است

  

عزاداری، احیاء خط خون و شهادت، و رساندن صدای مظلومیت آل علی به گوش تاریخ است.

 «اشك»، زبانِ دل است و «گریه»، فریاد عصر مظلومیّت.

رسالت «اشك»، پاسداری از «خون شهید» است.
عزاداران حسینی، پروانگانی شیفته نورند كه شمع محفل آرای خویش را یافته و از شعله شمع، پیراهنِ عشق پوشیده اند و آماده جان باختن و پرسوختن و فداشدن اند.
عزاداری برای شهید كربلا، انتقال «فرهنگ شهادت» به نسلهای آینده است.
عزاداری، شور و عاطفه را از شعور و شناخت، بر خوردار می سازد وایمان را در ذهن جامعه هوادار، زنده نگه می دارد.
عمیق ترین پیوندها میان عقل و عشق و عاطفه و برهان، در سایه عزاداری برای عاشورا شكل می گیرد.
مراسم عزاداری دربندررستمی امسال پرشورتر از سال قبل  برگزار شد که جا دارد از تمام عزیزان که به نوعی ارادت خود را به سالارشهیدان نشان دادند و باعث بهتر برگزار شدن این عزاداری شد تشکر و تقدیر بعمل آورد. مروات همه سالتان باشد  

 عکس هایی از عزاداری مردم بندررستمی در ادامه مطلب

تصاویر جدیدی نیز اضافه شده است.



ادامه مطلب ...

باد نِخِشو

لیمر گردبادی که همیشه در آبان ماه هر سال می وزد و خرابی های زیادی به بار میاورد و هراز چند گاهی جان عده ای از صیادان عزیز را گرفته است شروع وزش آن از دریاست و سپس به خشکی میاد هر چه بر سر راه خود دارد را ویران میکند یکبار که از رستمی گذشت ، چند دیوار از جمله دیوار مدرسه شبانه روزی را ویران کرد اتوبوس این مدرسه را به پهلو انداخت یک لنج در دست ساخت در روستای گاهی را متلاشی کرد کم مانده بود کیوسک شیلات را به آب اندازد که یه سنگ بزرگ مانع شد و اتفاقات زیاد دیگر.......
عکس هایی از این گردبادها
 
 
 
 
 
 
 
 
یکبار با موبایل از یک گردباد بزرگ که در دریا شکل گرفت فیلم گرفتیم ،خیلی بزرگ بود .شکر خدا نرسیده به خشکی پایان یافت.

مردم هر سال نگران وزیدن این گردباد هستند مخصوصا وقتی لنج ها در دریا باشند.اما این بار موقعی وزید که صیادان عزیز در منزل بودند سه شنبه مورخ 30/8/1391 این گردباد با سه حلقه از غرب رستمی شروع شد و خوشبختانه از کنار روستا گذشت و خوشبختانه خسارتی وارد نکرد..

 دیگر عکس ها در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...

کانال های صدای وسیمای ایران بعد از قطع شدن توسط شرکت یوتل ست بر روی ماهواره هاتبرد،اینک با فرکانس  جدید دوباره با  سيستم hdبر روی این ماهواره درحال فعالیت هست. فقي بر وري گيرنده هاي داراي سيستم HD قابل دريافت هست.

فركانس:11473

سمپل رايت:29900

 اي اف سي:3.4

 

 

ساخت اسکلت فلزی سالن ورزشی بندررستمی به روایت تصویر

 

 

درسی به نام طرح کاد
در نظام قدیم دوره متوسطه درسی به نام طرح کاد وجود داشت که یک روز آموزش ویک ساعت کلاس در طول هفته به خود اختصاص داده بود.این درس برای آشنایی بیشتر دانش آموزان با مشاغل گوناگون از جمله: مکانیکی،تعمیرات،جوشکاری،بهداشت و...... بود وتا حدودی هم در یادگیری مشاغل فوق برای دانش آموزان مؤثر بود .                                                                         
  ما در طول 3سال با دوستانی همچون غلامرضا غلامیان،رسول پودری، اکبر یدالهی دوست و مرحوم حمید زارعی در این درس خاطراتی داشتیم که خالی از لطف نیست. کار ما کلرزنی آب انبارها،وزن واندازه گیری کوچولوها ، ثبت مراجعین و داروها و کمک به مسئول بهداشت (خانم بخشی)در امر واکسیناسیون اطفال بود.
 یکی از خاطرات ما در امر کلرزنی در روستای گاهی این بود که در یک خانه اندازه گیری آب انبار را انجام دادیم وکلر ریزی کردیم و همینطور که داشتیم با سطل آب را به هم میزدیم سطل از دست ما افتاد تو آب انبار و بدون اینکه صاحب خانه بفهمد پا به فرار گذاشتیم یکبار هم مقداری کلر مانده بود که توی یک جاه پر از آب ریختیم.
در وزن کردن نیز وقتی رفتیم بچه آقای مجید عاشوری را وزن کنیم، وی با خوشحالی روی دستگاه وزن بالا و پایین میپرید ونمیگذاشت که ما او را دقیقاً وزن کنیم. یکبار هم بچه ای روی دستگاه ما......و کار ما را نیمه تمام گذاشت.
واقعاً خاطرات زیادی با دوستان در این درس داشتیم خواستم با این مطلب یاد دوست عزیزم مرحوم حمید زارعی که همیشه توی یاد ما ماندگار است را زنده کنم.               

شرکت  گروه سروش اندیشه پارسیان در مردادماه 1391 اقدام به نصب 3 اسکله شناور در  موج شکن صیادی بندررستمی کرد .که 2 تا از این اسکله ها برای پهلوگیری قایق ها به ظرفیت هر اسکله 10 قایق و یک اسکله شناور نیز برای دریابانی جهت نظارت بر خروج و ورود شناور ها میباشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

بقیه عکسها در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...

ماه مهر ماه آغاز سال تحصیلی 92-91 بر تمامی دانش آموزان و همکاران گرامی مبارک باد.

بوی ماه مهر

باز آمد بوی ماه مدرسه *** بوی بازی های راه مدرسه

بوی ماه مهر ماه مهربان *** بوی خورشيد پگاه مدرسه

از ميان کوچه های خستگی *** می گريزم در پناه مدرسه

باز می بينم ز شوق بچه ها *** اشتياقی در نگاه مدرسه

زنگ تفريح و هياهوی نشاط *** خنده های قاه قاه مدرسه

باز بوی باغ را خواهم شنيد *** از سرود صبحگاه مدرسه

روز اول لاله ای خواهم کشيد *** سرخ بر تخته سياه مدرسه

روز اول مهر روز مهمي براي بچه مدرسه ايهاست ، روزي كه حداقل سرنوشت يكسالشان رقم ميخورد. زيرا كه در اين روز همكلاسيها و بخصوص بغل دستي مشخص ميشود و يكسال بايد در كنار آنها يک سوم از روزشان را سپري کنند .گر چه كبوتر با كبوتر ، باز با باز ، كند همجنس با همجنس پرواز . ولي بايد دانست كه در بسياري از مواقع اين دست تقدير است كه آنها را در كنار كسي مينشاند كه شايد هيچ سنخيتي نداشته باشد و ممكن است آنچنان تاثيري در شما بگذارد كه يا رستگار شويد و يا زيانكار.

وقتي به روزهاي اول مهر فكر ميكنم ، ياد آن لحظه ميافتم كه بچه ها وارد كلاس ميشدند و ميخواستند جاي خود را مشخص كنند . بچه درس خوانها معمولا رديفهاي جلويي را پر ميكردند ، بچه هاي شرور و غالبا مردودي در رديفهاي آخر كلاس ، بچه هاي بازيگوش كنار پنجره ، متقلبها كنار ديوار و بقيه هم بلا تكليف هر جا كه گيرشان مي آمد مي نشستند.

 

 

صبح زود که هوا هنوز گرگ ومیشه از خانه بیرون میزنی به امید اینکه با مینی بوس به بوشهر بروی به سر جاده میرسی و هر چی منتظر میمونی مینی بوسی رد نمیشه مجبور میشی با سواری که کرایه اش 2500الی3000 تومان هست حرکت کنی . بوشهر که رسیدی سریع کارهایت را انجام میدی که شاید برای برگشتن با مینی بوس برگردی ولی وقتی به گاراژ میرسی تمام خطها مینی بوس دارند ولی خط ساحلی :دریغ از یک مینی بوس،آن هم ساعت 9.چرا؟

قرار بود که اتوبوس برای خط ساحلی بیارند ولی رانندگان مینی بوس ها دست به اعتراض زدند و گفتند:اینکار باعث نان بری ما میشود. الحمدالله شما که کار و بارتون جورن از مهر تا اردیبهشت که کار گوجه فرنگی دارین تو تابستان هم به مسافرت مشهد میرین. مسافران چکار کنند؟
دانشجویان مخصوصاَ دختران چه گناهی دارند که باید تو گرما و سرما منتظر مینی بوس بمانند. خرج دانشگاه بدن خرج کرایه سواری بدن؟وقتی که می بینی تو گرما خسته از امتحان و دانشگاه عرق ریزان تو گاراژ منتظر مینی بوس هستند دل آدم کباب میشه .وجدان که لای علف بود گاو خوردش. پس رحم ومروت شما رانندگان مینی بوس کجاست؟
چرا مسئولین منطقه کاری انجام نمیدن؟

 

ساخت اسکله صیادی بندررستمی در اوایل دهه 50 با پیگیری های مرحوم حاج حیدر رستمی،شروع شد . در این بین مردم روستا نیز با کمک های مادی و معنوی خود در پیشرفت اسکله همکاری داشتند.
کارشناسان برای ساخت موج شکن علامتهایی گذاشته بودند و برای اینکه مساحت حوضچه بزرگتر شود شبانه این علامتها  توسط آقای خدر دست پسین و به دستور مرحوم حاج حیدر رستمی جابجا میشد.ساخت اسکله حدود 7سال طول کشید .در آن زمان این موج شکن چند منظوره بود یادم میاد که برای کشتی های بزرگ جایگاهی جهت پهلوگیری درست کرده بودند که با اسکله شناور به موج شکن اصلی وصل شده بود وتریلرهای حمل کالا از قبیل: پسته ،بادام، کشمش، نخود و... جهت صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس صف کشیده بودند.  
این اسکله یکی از قدیمی ترین اسکله های استان و منطقه بود و کم کم داشت از گل ولای پر میشد تا اینکه در سال 1382 با پیگیری های مستمر مسئولین وقت شورای اسلامی ،آقایان عبدالله پودری وحاج محمود عمویی و با همکاری تعاونی صیادی و آقای اسحاق درویشی نماینده صیادان شروع شد. که با حذف قسمتی از موج شکن قدیمی و اضافه کردن قسمت جدید ، مراحل پایانی خود را طی میکند هر چند نواقصی در آن میباشد.
همولایتی های عزیز اگر چیزی از قلم افتاده یادآوری کنید.
جمعه 10 شهريور 1391برچسب:مادر,بهشت,دوست, :: 1:29 :: نويسنده : عبدالکریم مانعی

 

مادر؛
چه کلمه ی نام آشنایی
کلمه ای آشنا
اما برای بعضی ها نا آشناست
مادر را دوست دارم
چون تمام هستی اش را؛جوانی اش را؛عمرش را؛نفسش را؛تاب و توانش را؛به پایم ریخت تا مرا بزرگ کند
مادر را دوست دارم
چون با عشق مرا بزرگ کرد
با عشقی که بارها لقمه در دهان خود نگذاشت و شب گرسنه خوابید و روزها و شب ها گرسنگی کشید؛تا من و امثال من؛بزرگ شوند
مادر را دوست دارم
چون زیباترین کلمه است
او را دوست دارم
چون با عشق بزرگم کرد
از تاب و توانش کاسته شد برای بزرگ شدن من
از تفریحات و شادی های خود گذشت برای شاد بودن من
برای تفریح کردنم
برای بازی کردنم با دوستانم
مادر را دوست دارم
چون وجودم در وجودش رشد پیدا کرد
او را دوست دارم
چون از وجود خود به من غذا داد
مرا 2 سال شیر داد
حتی مواقعی که خود را کثیف می کردم
چنان با عشق مرا می شست
که حد و حصر ندارد
و این ها به نظر من؛حرف های نگفته ی خیلی از ما آدم هاست
هرچند که هر چه بگوییم از وجود نازنین مادر کم گفته ایم
مادری که نمی توان با هیچ چیز عوضش کرد
نه با پول
نه با جاه و مقام و منزلت
و نه با خیلی چیز های دیگر

کاش مادر درکنارم بود.افسوس..........

 

سه شنبه 7 شهريور 1391برچسب:, :: 10:28 :: نويسنده : عبدالکریم مانعی

جاشوی نگون بخت که بعد از بیست سال زجر دریا  قصد داشت خودش را بازنشسته کند وقتی  به اداره بیمه مراجعه و سابقه خود را مشاهده میکند میبیند که بیشتر از 5 سال سابقه بیمه ندارد و نمی تواند بازنشسته شود .هر چند که بر روی لنج های مختلف صیادی و تجاری مشغول به کار بوده ولی میگفت که پول بیمه را از حقوقم کم میکردند.ولی اسمم را تو لیست بیمه وارد نکرده اند الان من باید حداقل 10 یا 12 سال سابقه داشته باشم ولی.......... این هم زبان حال وی هرچند دست و پا شکسته به شعر درآوردم اما زیاد گیر ندین.

چِقی مو توی درگه زجر کشیدم  

                                دلم خش بی که آخر خوش میشینم

صُوینی گه پیچانه دست میرم هِلِ اسکله

                                تا با جهاز برم سی صید چندتا لَچِّه

کارای جهاز همه رو دوش خُم بی  

                               مُنگ مُنگِ ناخدا و جاشوا رو سرم بی

آخرِسوم جنگم بی سی گُلاته    

                               پی صـاحب لنج  سـی حـق بیمه   

رفتم که گیرم سابقم شی بیمه    

                              نـداشتم بیش از پنج سـال سابقه

ای صـاحب لنج بی مـروت

                             چـرا کـردی به مو ایـن خیـانت

گـرفتی ازم پـول بیمه   

                           نپرداختی تـو آن را بـه بیمه

 

توصیه من به همه ی صیادان و کارگران عزیز این است که مدام پیگیر بیمه خود باشند که مبادا در آینده مشکلی برای بازنشستگی آنها پیش بیاید که جبران ناپذیر است.

 

جمعه 27 مرداد 1386برچسب:تصاویر,ورزشیوعکس, :: 10:5 :: نويسنده : عبدالکریم مانعی

 برای دریافت تصاویر به لینک زیر رفته و در صفحه جدید بر روی لینک مستقیم کلیک کرده و سپس دانلود را زده تا عکس ها را دریافت نمایید.

 تصاویر  ورزشی بندررستمی

 uplod.ir/xlnym7vhtjte/rostamisport.zip.htm

 

یک شنبه 22 مرداد 1391برچسب:اوقات,گذشته,, :: 12:31 :: نويسنده : عبدالکریم مانعی

 

جام رمضان  امسال بندررستمی با همه حواشی و حوادث آن به خیر و خوبی به پایان رسید و تیم رضا قاسمی به عنوان قهرمان این بازیها شناخته شد. جا دارد از تمامی بازیکنان و مسئولین برگزار کننده این دوره و همچنین از پرسنل نیروی انتظامی پاسگاه بندررستمی نیز تقدیر و تشکر به عمل آوریم.

 از حواشی فینال این دوره :حضور تعداد زیاد تماشاگران که از روستاهای همجوار نیز آمده بودند.

بازی فینال بین دو تیم پایاپای در جریان بود وبه گفته ی خودمون زور تو زور بود  که در لحظات پایانی ارسال توپ اردشیر پودری با برخورد به پای دفاع تیم شلیدان،حسین زارعی وارد دروازه شد و تا آخر بازی همین نتیجه باقی ماند.

                                                         فینال

                          رضا قاسمی (1)                شلیدان الف(0)

                        گل: گل به خودی

 

 قهرمان: تیم رضا قاسمی

نایب قهرمان: شلیدان الف

آقای گل: احسان بخشی با19 گل

بهترین های این دوره:

بهترین تیم:رضا قاسمی (قهرمان این دوره)

بیشترین برد: شلیدان الف با 6برد

بیشترین گل زده: تیم علی بارانی با 32 گل

کمترین گل خورده:رسول قاسمی با 9گل

کمترین باخت:رضا قاسمی با 1 باخت

بیشترین امتیاز:شلیدان الف 18امتیاز

 

 

 

جدول   گلزنان وتمامي نتايج ديدارها در ادامه مطلب............



ادامه مطلب ...

 این داستان بر اساس حادثه سال 1374 که برای آقایان (علی حسن پور،غلام زارعی،محمد زارعی، محمدشجاعی ومسعود جعفری ) رخ داد.

یکی از روزهای آبان ماه 1374است هوایی آرام وآفتابی، یک روز خوب را برای صیادی نوید میداد.ناخدا علی به همراه چهار جاشو، برای یک سفر صیادی آماده میشوند همه مایحتاج خود را فراهم میکنند .ساعت یک بعد از ظهر پس از صرف ناهار با شناور چوبی همراه دیگر لنج های صیادی در دل دریا صاف وآبی راهی محل صیدگاه خود میشوند. ساعت 6 به محل صیدگاه میرسند تورهای خود را به امید صید خوب به آب میاندازند وبعد ازپایان تورریزی به کارهای لنج میپردازند.غافل از اینکه هوای وحشتناکی در راه است.
ساعت9شب باد شمال لِچیزب(lechizeb)با چنان شدتی شروع به وزیدن کرد که گویی عنان بریده است. ناخدا علی و بچه ها هر چه تلاش میکنند موتور لنج روشن نمیشود.باد هر لحظه شدیدتر میشود و دریا را خشمگین میکند،موجها نیز مانند شلاق بر بدنه لنج کوبیده میشود .تلاش آنها برای روشن شدن موتور بی فایده است با دیگر لنجها تماس رادیویی میگیرند ولی هر کسی تو فکر نجات خود است . مشعل روشن میکنند و به دیگر لنجها علامت میدهند ولی باز هم اثری ندارد .زیرا موجهای بزرگ آنها را در خود گرفته بود.

 

بقیه داستان در ادامه مطلب...................



ادامه مطلب ...

 

گلف و حمله تمساح

 
مردی که با دوستش در کنار ساحل یک دریاچه مشغول بازی گلف بود مورد حمله یک تمساح واقع شد.
حادثه زمانی اتفاق افتاد که توپ گلف این مرد داخل آب دریاچه افتاد. او برای درآوردن توپ گلف وارد دریاچه شده بود که تمساحی گرسنه به او حمله کرد و دست این مرد را پس از قطع کردن از بازو بلعید.

بقیه عکس ها و مطالب در ادامه.......................



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 5 مرداد 1391برچسب:, :: 1:26 :: نويسنده : عبدالکریم مانعی

کسانی که میخواهند بازیهای المپیک لندن2012 را بطور مستقیم نگاه کنند. فرکانس 12130 با سمپل رایت27500 و جهت عمودی بر روی ماهواره بدر (عرب ست) سرج کنید تا شبکه های دوبی اسپورت 7،6،5،4 را دریافت نمایید.

 

پنج شنبه 29 تير 1388برچسب:, :: 22:25 :: نويسنده : عبدالکریم مانعی

آلبوم عکسهای جدید موج شکن بندررستمی

در ادامه مطلب..........




ادامه مطلب ...

این عکس ها توسط دوستان فرستاده شده و به نام خود آنها ثبت میشه ونام فرستنده بالای عکس ها زده شده است. عکسها زنده کننده یاد عزیزان ،مرحوم زائر حسین قاسمی،مسلم زایرمحمدی ،حسین رستمی ورضا عابدزاده  میباشد،یادشان گرامی باد. امیدوارم که مورد پسند شما باشد.

این عکس مربوط به دهه 50 میباشد

در تصویر بالا نفر پنجم ایستاده از راست محمد جوانی میباشد که اشتباهی غلام جوانی نوشته شده است.

 

عکسها و توضیحات را درادامه مطلب مشاهده کنید.



ادامه مطلب ...

                    یاد آن آموزگار ساده پوش                                                    

                                                                یاد آن گچ ها که بودش روی دوش         
                   ای دبستانی ترین احساس من    
                                                               بازگرد و مشقها را خط بزن                       

 

حیدر درویشی معروف به آغا حیدر در سال 1330در بندر رستمی متولد شد دوران ابتدایی را به مدت دو سال در مدرسه دولتی بوالخیر و چهار سال در دبستان دلوار گذراند و دوران متوسطه را در دو مدرسه پهلوی سابق و سعادت بوشهر را با مؤفقیت سپری کرد و درسال 1353 دیپلم خود را دریافت کرد. بعد از دوران مدرسه وارد سپاه دانش (دوره28) شد و یک سال در مسجد سلیمان بخش نالی روستای چیتی مشغول به تدریس دوره دبستان شد و یک سال نیزدر دبستان گاهی تدریس و بقیه دوران را در دبستان حجت بندررستمی سپری کر د و درسال 1382 بازشسته شد. وی از معلمان خود در بوالخیر آقایان :سید جلال مهیمنیان، زنگویی و سید محمد ،دبستان دلوار آقایان: رستم زاد ،فرخی و تقی نژاد و در بوشهر : آقایان زکاوت و مجد یاد میکند.

اینجانب نیز دو سال دانش آموز وی در مدرسه دبستان بودم جا دارد که از زحمات وی تشکر و قدردانی بعمل آورم.

دو شنبه 26 تير 1391برچسب:باغ,شعر محلی,, :: 11:51 :: نويسنده : عبدالکریم مانعی

چه خـاطراتی مــا با یه بـاغ گِهنو داشتیم         بعد ازمدرسه اونجا پا میذاشتیم

گـل کـوچیکو ســالنی، والیبـال بـازی مـا         همه بازیها اونجا،یه مجموعه داشتیم
تابسونــا تـو گــرمـا و تـو شـرجی                  با کوله ای پر از خَک به خونه وا میگشتیم
بارو میزد زمستون او وامیساش زمین را            از بی زمینی و توپ حوصله مانداشتیم
دوره ی راهنمایی،تو فصل امتحانات                بااَندنِ عمویی پا به فرار میذاشتیم
گِهنو خالی وامی از کریم وبُچبارا                       توپ و تیرای کوچک اونجا جا میذاشتیم
 شعر از : عبدالکریم مانعی
با اَندِنِ عمویی: اشاره دارد به آقای محمود عمویی مدیر مدرسه شهید محمدی بوالخیر که تو فصل امتحانات بچه ها تا وی را میدیدند پا به فرار میذاشتند. جا دارد از وی نیز تشکر و قدردانی شود.
باغِ گِهنو مکانی بود در روستا نزدیک مسجد که در گذشته محل تفریح بچه های روستا بود مسابقات گل کـوچک ،فوتبال سالنی و والیبال رو درآنجا برگزار میکردیم و چـون داخل روستـا بود همه میـامدن اونجـا ولی در حـال حاضر جای خود را به مدرسه راهنمایی دخترانه داده است. دوره ابتدایی در دهه 60 مـدرسه دبستـان میرفتیم و علاقه زیادی به خواندن مجلات ورزشی ،کیهان بچه ها داشتیم وآنها را نگه میداشتیم به همراه برادرم تو باغ گِهنو یه پتو پهن میکردیم و مجلات وکتابهای داستان که مطالعه کرده بودیم رو به بچه های روستا زیر قیمت میفروختم ، از پول بدست آمده دوباره مجله میخریدیم .یاد اون روزا بخیر.

 

خرچنگ: در اصطلاح محلی به آن سنگار میگن زیرا دارای پوستی سخت میباشد.این سنگار که در تصویر میبینید از نوع خاکستری است که اکثراً کنار ساحل و در خشکی زندگی میکند موقع جزر آب یا به زبان خودمان او خالی به ساحل میاد ودر خاک ها سوراخی به اندازه 1 متر یا بیشتر میسازد. قابل خوردن نیست و برای صید ماهیان از آن استفاده میشود. من درقدیم تور اوتو سوراخ میذاشتم و وقتی سنگار تور را خارج می کرد توی آن گرفتار میشد. یا با آب آنها رااز تو سوراخ بیرون میکشیدیم گاهی هم با بیل خاک ها را بر میداشتیم تا به عمق سوراخشون میرسیدیم.

بقیه مطالب و عکس ها در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...
شنبه 24 تير 1391برچسب:, :: 21:48 :: نويسنده : عبدالکریم مانعی

گیرنده عکس:سحر نظری

 

         

 

اِسْتان: حرکت لنج به عقب.
بِراش: تعمیر تورهای پاره شده.
بُلت: سرب،وزنه ای که برای اندازه گیری عمق آب استفاده میکنند.
پنکه: پروانه شناور.
تَرّاده: قایق موتوری.
تِفَر: عقب کشتی.
جِل: تور مخصوص صید میگو که چشمه های ریز دارد.
جِهاز: لنج، شناور صیادی یا باری.
چِخَک: ماهی شانک.
چُوال: چوب پنبه که بالای تور میبندند که از پایین رفتن تور جلوگیری میکند.
حوری: قایق کوچک بدون موتور.
خَسّاک: ماهی مرکب.
خیط: نخ نایلونی که برای صید استفاده میشود و سایز های مختلفی دارد.
دِرگَه: دریا.
دَفره: محافظ بین لنج وسکوی پهلوگیری یا بین دو لنج.
دیره: قطب نما، که با آمدن جی پی اس الان کمتر از آن استفاده میکنند.
رِه: تور ماهیگیری.
زام: نوبت بیدار بودن در هنگام شب وقتی صیادان خواب هستند.
ساطور: قسمت نوک تیز جلوی لنج.
سلسله: زنجیر.
 
سُوْمْ: فاصله ی زمانی برای یک دوره صید که از هفدهم هر ماه قمری شروع و تا دهم ماه بعد ادامه دارد.(23روز)
شِراع: بادبان.
شُوماه:وقتی که ماه کامل میشود و صید و صیادی در این زمان تعطیل میشود زیرا ماهی تور را میبیند.
شَیره: موانعی که در عمق آب است و باعث از بین رفتن تورهای صیادی میشود. مانند کشتی های غرق شده یا سنگ.
شوم: ماهی شانک.
فرفرو: قایق موتوری.
کَخ: چوب پنبه.
کُماره: اطاق کشتی.
گُلاتِه: دستمزدی که به صیاد یا ملوان تعلق میگیرد.
ماچْله: مایحتاج خوراکی که صیادان با خودشان به دریا میبرند.
ماشوحه: قایق های چوبی قدیمی که با آن صید میکردند.
مِه ای: ماهی.
نِژداف: پارو.
نِشاء: از نشانه می آید به مشخص کردن محل انداختن تور که با پرچم دو سر آن را مشخص میکنند.
نِشپیل: قلاب ماهیگیری.
نُکلو: ماهی مرکب
نیز: وسیله ای که خیط را به دور آن میپیچند.
هیت: به جلو حرکت کردن کشتی می گویند.

منبع:عبدالکریم مانعی

هو بُلا:یکی از روش های ماهیگیری زنان روستا در قدیم بوده است، بدینصورت که زنان به کنار ساحل تا زانو در آب می رفتند و به دو گروه10 الی 20نفره تقسیم واز روبرو به هم نزدیک میشدند و میگفتند:هو بُلاهو بُلا،هو بُلا هو بُلا. وماهیان نیزکه عرصه برآنها تنگ میشد از ترس به زیر خاک میرفتند و زنان نیز دست میکردند زیر آب و آنها را با خاک تو دامنشان میریختند و به خشکی میآوردند و دوباره به صید مشغول میشدند.این روش دیگه انجام نمیدن والان با کاسه یا پیاله ماهی بُلا را صید میکنند.                                            

بُلا: یک نوع ماهی است که اکثراً در آبهای کم عمق کنار ساحل زندگی میکند وبه  آن زمین کن هم میگویند،چون خودش را زیر خاک مخفی میکنه.

 

 

 منبع: عبدالکریم مانعی

 

 

چهار شنبه 14 تير 1391برچسب:, :: 20:10 :: نويسنده : عبدالکریم مانعی

ای سپیده پنهان که اهل زمین در آرزوی بوی بهشتی تو،هماره دعای فرج را         زمزمه میکنند.                                                                     میلاد امام زمان (عج) بر تمامی شیعیان جهان مبارک باد.

اشاره دارد به زمین ورزشی قدیمی رستمی که به نام ورزشگاه شهید خارگی معروف بود و الان چند سالی است که جای خود را به مدرسه راهنمایی شبانه روزی داده است .

فرستنده:رسول عمویی

 

از شروع سکـونت مـردم در روستـا ماهیگیری یکی از حرفه های مردم این دیار بوده که بخش عمده ای مواد غذایی آن ها را ماهی تشکیل داده بود. ادوات صیادی آنها دست ساز بوده و از قایق های بادبانی و پارویی استفاده میکردند . تورهای صیادی خـود را بـا بـرگ هـای گیـاهی به نـام گَش که از بصره عـراق می آوردند ،درست میکردند . بـرگ هــا را میکوبیدند سپس با دوک به رشته در میآوردند و با چوب سوراخ هایی در آنهـا ایجـاد میکردند وبعد بــا آهک به مدت دو روز آن را می جـوشـاندند تـا رنگ سفید بـه خـودش بگیرد و آن را بـاز میکـردند و بـرای سـه روز در معــرض آفتتـاب قـرار می دادند تا خشک شود .برای صید از قایق های کوچک بادبانی استفاده می کردندکه پارو هم داشت که هر وقت باد نمی وزید بوسیله پارو قایق را به ساحل می آوردند.
در آن زمان وسایلی مانند یخچال و فریزر وجود نداشت تا مردم ماهی های خود را در آن نگه داری کنند یا ازماهی تازه استفاده میکردند یا برای حفظ ماهی های خود از روش هایی استفاده میکردند.
یکی از راه های نگهداری مــاهی:ابتدا آن را تمیز کـرده سپس نمک بــر روی آن ریخته بـه مــدت یک روز گــذاشته میشود تـا خـوب نمک بـه آن جـذب شـود سپس هفت روز در معرض نـور آفتـاب قـرار می دادند تـا خشک شـود. نحوه استفـاده آن گـوشت خشک شده مـاهی را از استخوان آن جـدا کـرده و درهــاون(جووه) میکوبیدند تــا لـه شـود وقتی آمـاده شد بـا نـان ،سبزی،خیـار،گـورجه و پیـاز میل میکنند.اغلب بـرای شـام و ناشتایی از آن استفاده میکردند.   نحوه استفاده دیگر آن :گـوشت مـاهی را جـدا کرده بـا فلفل و پیـاز در هاون میکوبند تــا خـوب به هم مخلوط و نرم شود و بعد با نان ،سبزی،خیار و گورجه میل میکنند. نام محلی آن (مه ای سور ) است.
روش دوم نگه داری مـاهی : آن را تمیز کرده سپس در نمک قـرار می دهند تا نمک خوب به آن جذب شود سپس بــا مقداری آب در کوزه های گلی(منقل) یـا حلب(دلـَه) به مـدت یک مـاه قـرار می دهند تـا خـوب به عمل بیاید و هر وقت که می خــواستند از آن استفاده میکردند. تفــاوت آن بـا روش اول این است کـه مــاهی نــرم تر است و اغلب بـرای نـاهار استفـاده میکردندو در حــال حـاضر نیز از این روش هـا استفـاده میشود و طـرفداران پر وپـا قـرصی هـم دارد زیـرا خیلی خوشمزه است. نام محلی آن (مه ای منقل یا مه ای دلَه) میگویند. 
در نـگهداری میگـو : اول آن را در آب جـوش پخت میدادند بعد آن را آبکش میکردنـد و به مدت چندروز در معرض آفتاب قرار میدادند تا خوب خشک بشود.
از شهرستـان هـای مجـاور مثل دشتی بـرای حمل مـاهی از الاغ استفـاده میکردند البته در تابستان وسیله مناسبی نبود زیرا گرما بـاعث از بین رفتن مـاهی میشد ولی در زمستـان به علت سرد بودن هوا مشکلی برای حمل ماهی با الاغ نبود.
با گذشت زمـان و پیشرفت صنعت مـاهیگیری، لنج های بـادبانی جـای خـود را به لنج های مـوتوری داد وادوات صیادی مـدرن روی کـار آمد تا جاییکه با روی کار آمدن دستگاه وینچ مشکلی که برای صیـادان در گذشته بود مثل کشیدن تـور مـاهی و میگو بـا دست از سر راه آنهـا بــرداشته شد. الان تمـام شنـاورهـای صیــادی مجهز بـه بـی سیم ،چــی پـی اس(ردیاب)و .....شده اند که کار آنها را خیلی راحت کرده است.
در حــال حــاضر 31مــوتـورلنج و8 قایق صیادی در اسکله صیادی بندررستمی مشغول به فعالیت صیادی هستند که در تمام فصول سـال به صید می پردازند. سه فصل از سال (پاییز،زمستان و بهار) به صید انواع ماهیان خوراکی و صنعتی مشغولند و فصل تـابستان نیز خـود را برای صید میگو آمـاده میکنند که مـدت صید میگو بین 30 تـا 45 روز از مـرداد مـاه شروع تا اوسط شهریور ادامه دارد.
اکثر صید آنها ماهیان صنعتی هستند مـانند: گـواب(هـوور مسقطی) ،یـودر(ویر) و زرده که تـوسط خـریداران به شرکت های کنسرو سازی جهت عمل آوری فرستاده میشود. در این بین ماهیان خـوراکی مـانند:شیرمـاهی ،قبـاد،شوریده ، سکلاو....نیز صید میکنند که برای مصرف هموطنان عـزیز به بـازارهـای فروش ماهی ارسال میگردد. در آینده به معرفی بعضی از این ماهیان می پردازیم.
منبع: عبدالکریم مانعی بر اساس گفته های پیشکسوتان صیادی در روستا
 

کاش آن شب را نمی آمد سحر

 

کاش گم در راه پیک بد خبر

ای عجب کان شب سحر اما به ما

تیره روزی آمد و شام دگر                                 

دیده پر خون از غم هجران و او

با لب خندان چه آسان بر سفر

ای دریغ از مهربانی های او

دست پر مهر آن کلام پرشکر

غصه ها پنهان به دل بودش ولی

شاد و خرم چهره اش بر رهگذر

 

درگذشت برادر عزیزمان غلامرضا عطایی  چنان سنگین و جانسوز است که به دشواری به باور می‌نشیند، ولی در برابر تقدیر حضرت پروردگار چاره‌ای جز تسلیم و رضا نیست.این ماتم جانگداز را به،خانواده محترمشان و دوستان وی صمیمانه تسلیت عرض نموده و برای آنان صبر و اجر و برای آن عزیز سفرکرده علو درجات طلب می‌کنم.

 

 

شنبه 3 تير 1391برچسب:, :: 23:22 :: نويسنده : عبدالکریم مانعی

نام این کوچولوی خوشگل چیه و دخترکیه؟


 

 

منبع: شفاف

چهار شنبه 24 خرداد 1391برچسب:, :: 12:53 :: نويسنده : عبدالکریم مانعی

نقاشی بر روی پوسته تخم مرغ با توجه به شکنندگی و صاف نبودن سطح تخم مرغ یکی از مشکلترین کارهای طراحی می باشد که در زیر این شاهکارهای هنری به تصویر کشیده شده است .

بقیه عکس ها را در ادامه مطلب ببینید



ادامه مطلب ...

 سقف سوله اسکله صیادی که بر اثر وزش باد شدید آسیب دیده شده بود توسط شرکت سابیر نیرو دوباره بازسازی و تعمیر شد ولی بعید میدانم که در برابر وزش باد های شدید مقاومت کند.

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 8 صفحه بعد


خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 17
بازدید ماه : 468
بازدید کل : 6676
تعداد مطالب : 88
تعداد نظرات : 409
تعداد آنلاین : 1



درگه (مرجعی جامع برای شناخت بخش ساحلی شهرستان تنگستان)

مشاهده جدول کامل ليگ برتر ايران
لینک دانلود