ساحل نشینان خلیج فارس
بندررستمی

 

 

صیادان بندررستمی از صید امروز جا ماندن

 

 

روز جمعه مورخ 28/09/1393 صیادان بندررستمی اجازه خروج نگرفتند و از روزی امروز دریا محروم شدند. بنا به دلایلی دریابانی مستقر در بندررستمی اجازه خروج به شناورهای صیادی را صادر نکردند ولی در بنادر دیگر، شناوران بدون هیچ مشکلی به صید امروز رفتند همین مسئله باعث نارضایتی صیادان زحمتکش بندررستمی شد .دلایل آنها مشکلات کارت های ملوانان و استفاده از تور رهای رکسی(کف) بود.

 

 

یکی از صیادن گفت: که در تمام بنادر صیادی منطقه ملوانانی از بلوچ و پاکستان وجود دارند که فاقد کارت ملوانی هستند و هیچ گونه برخوردی با آنها نمیشه ولی وقتی نوبت رستمی میشه از یک طرف حراست شیلات و از طرف دیگر دریابانی مشکلاتی برای ما بوجود می آورند.

 

 

یکی دیگر از صیادان نیز اعتقاد داشت که شبانه شناورهای زیادی به صید ترال مشغول هستند و حراست شیلات هیچ گونه نظارتی بر آنها ندارد, ما وقتی دریا هستیم با نورافکن در یا را میپیماییم که این شناورها که به صید ترال مشغولن باعث خسارت به ما نشند  چون تورهای ما را از بین میبرند ولی شیلات هیچ گونه عکس العملی در مورد این شناوران انجام نمیده.

 

 

بعضی از صیادان معتقدند که قانونی در دریا وجود ندارد .

 

 

در پی این مسئله شناوران اعتصاب کرده و امروز به دریا نرفتند و قرار بر این است که دیداری با نماینده محترم مردم تنگستان و دشتی جناب آقای پورفاطمی داشته باشند تا بتوانند این مشکل را برطرف کنند.

 

 

 

صفحه قبل 1 صفحه بعد


خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 51
بازدید هفته : 68
بازدید ماه : 233
بازدید کل : 6260
تعداد مطالب : 88
تعداد نظرات : 409
تعداد آنلاین : 1



درگه (مرجعی جامع برای شناخت بخش ساحلی شهرستان تنگستان)

مشاهده جدول کامل ليگ برتر ايران
لینک دانلود